Anonim

Ketua Pegawai Eksekutif Tesla, Elon Musk menjelaskan mengenai kejutan syarikat ATV semua-elektrik malam tadi, menyatakan bahawa ia akan menjadi pilihan untuk pembeli awal Cybertruck yang baru-baru ini melancarkan dan memancarkan.

Berikutan pelancaran Tesla Cybertruck yang unik pada 21 November di ruang roket SpaceX berhampiran Los Angeles, California, Musk mendedahkan syarikat itu telah merangka sebuah ATV yang seolah-olah melengkapi pickup baru. Butiran tentang ATV adalah tipis pada masa ini kerana tumpuannya tetap pada trak futuristik, yang akan tersedia dalam tiga kapasiti bateri yang berbeza yang memberikan kenderaan itu berukuran 250+, 300+, dan 500+ batu.

Walau bagaimanapun, kini diketahui bahawa ATV hanya akan tersedia untuk pembeli Cybertruck, sekurang-kurangnya pada mulanya.

Tesla 2 orang ATV elektrik akan datang pada mulanya sebagai pilihan untuk Cybertruck

- Elon Musk (@elonmusk) 22 November 2019

ATV akan dapat mengecas dari tempat tidur trak, kawasan yang dirujuk oleh Tesla sebagai "peti besi". Semasa acara malam tadi, penunggang ATV memperlihatkan kemudahan akses roda empat itu ke peti besi Cybertruck, dengan mudah menggerakkannya ke kenderaan dan memasangnya untuk mengecas.

Walaupun spesifikasi umum dan prestasi tidak diketahui sekarang, kita boleh mengandaikannya akan menjadi matlamat Tesla untuk menjadikan ATV berdaya saing dengan beberapa kenderaan off-road yang paling berprestasi tinggi yang ditawarkan di pasaran, seperti Top-rated Can-Am Renegade X mr 1000R yang bermula pada $ 15, 149. Reputasi Tesla untuk mencipta kenderaan yang mengatasi beberapa kereta sukan paling terkenal di dunia telah menjadi kejadian biasa.